Ga naar de inhoud

Veranderen van sociaal secretariaat in het buitenland?

Interfisc biedt u één aanspreekpunt voor meerdere landen, lees meer over onze overstapservice!

Met onze overstapservice is het eenvoudig om te veranderen van sociaal secretariaat. Wij gaan verder dan alleen het overnemen van uw personeelsadministratie; wij helpen u inzicht te verkrijgen in uw financiële risico’s en uw mogelijkheden om deze (beter) te beheersen.

WIJ BIEDEN DEZE DIENST AAN IN: ​

België, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Italië en het Verenigd Koninkrijk

De meeste sociale secretariaten in België verzorgen géén buitenlandse payrolls, zodat u wellicht voor uw personeel in het buitenland met meerdere payrollproviders te maken heeft. Wilt u veranderen van sociaal secretariaat in het buitenland? En wilt u deze gelegenheid aangrijpen om uw HR en payrollprocessen in het buitenland zo efficiënt mogelijk in te richten? Via de overstapservice van Interfisc, Belgisch sociaal secretariaat in Nederland, stapt u veilig & efficiënt over naar een geïntegreerde oplossing voor al deze zaken. In meerdere landen als u dat wenst.

Wij kunnen ons voorstellen dat u niet zomaar verandert van sociaal secretariaat. U heeft tijd en geld geïnvesteerd in uw huidige leveranciers en uw medewerkers zijn gewend aan een bepaalde manier van werken. De keuze om met een ander sociaal secretariaat in zee te gaan heeft voor de dagelijkse praktijk van uw medewerkers behoorlijk wat voeten in de aarde. Kortom, u bent op zoek naar een partij die u bij daarbij zoveel mogelijk uit handen neemt, zodat de overgang naar een nieuwe oplossing voor uw internationale personeelsadministratie zo soepel mogelijk verloopt.

In de overstapservice onderscheiden wij:

  1. Wij starten met een quickscan van uw personeelsadministratie, om bestaande knelpunten en risico’s boven water te krijgen (bijv. of alle documenten nog up to date zijn).

  2. Vervolgens brengen wij in kaart op welke vlakken uw huidige (personeels)administratie geoptimaliseerd kan worden, bijv. op het vlak van de sector waarbij uw bedrijf is ingedeeld, zowel voor sociaal-sectorale stelsels als voor de nationale sociale zekerheid.

  3. Onze verzekeringsadviseurs stellen geheel vrijblijvend een adviesrapport over uw financiële risico’s op, zodat u precies weet welke risico’s u loopt en op welke wijze u deze kunt afdekken. Daarnaast beoordelen zij desgewenst uw bestaande verzekeringspolissen op mogelijkheden tot verbetering.
  1. Na de inventarisatie bespreken wij de uitkomsten met u. Vervolgens kiest u op welke wijze uw administraties door ons moeten worden ingericht en welke aanvullende zaken u aan ons wenst uit te besteden.

  2. Dit resulteert in een plan van aanpak met daarin de afgesproken acties en een tijdplanning.

  3. Wij bieden ondersteuning bij het opzeggen van contracten met uw bestaande providers.

  4. Wij informeren de relevante instanties over de wijziging van provider.

  5. Specifiek voor uw Nederlandse payroll geldt nog:
    1. Dat wij schaduwdraaien gedurende minimaal 2 maanden.
    2. Dat wij uw digitale klantenomgeving inrichten conform uw wensen.
    3. Dat wij de bestaande vaste componenten en stamgegevens zoals genoteerd in het huidige verloningssysteem in eerste instantie overnemen. Mochten we bij overname elementen tegenkomen die fiscaal of wettelijk onjuist zijn, dan wijzen wij u hierop.
    4. Dat wij de werkwijze omtrent vergoedingen en verstrekkingen aan u toelichten en met u afstemmen, zodat deze in lijn is met de in de meeste landen strenge regels (in Nederland: de Werkkostenregeling/WKR).
  1. Uitleg/training over de diensten die u afneemt, inclusief een uitleg van de relevante wet- en regelgeving.

  2. Wanneer u de administraties van meerdere landen aan ons overdraagt, maken wij u wegwijs in de belangrijkste verschillen tussen deze landen.

  3. Naast afstemming over de inrichting van de aan te houden administratieve procedures m.b.t. de administratieve handelingen zorgen wij ervoor dat u en uw medewerkers beschikken over handleidingen en documentatie, zodat u optimaal gebruik kunt maken van de mogelijkheden.
Tijdens de overstap staat er een internationaal accountteam voor u klaar, dat met u de planning & voortgang bewaakt en ervoor zorgt dat uw vragen op de juiste plek terecht komen binnen onze organisatie.

WIJ BIEDEN DEZE DIENST AAN IN: ​

België, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Italië en het Verenigd Koninkrijk

Samen, oplossingsgericht en zorgzaam

Al sinds 1972 biedt Interfisc internationale HR & Payroll oplossingen aan in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Italië. Wij doen dit vanuit ons hoofdkantoor in Nederland en filialen in België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk en met een internationaal team van ca. 45 bevlogen en zorgzame medewerkers.

Wilt u meer informatie?

Vragen over wat u allemaal moet regelen?
Ons customer support team staat voor u klaar, u bereikt ons telefonisch of via het contactformulier.

Niet gevonden wat u zocht?

In de wereld van internationale tewerkstelling is elke situatie uniek. Heeft u vragen waarop onze website geen antwoord biedt, aarzel dan niet om ons deze te stellen, wij denken graag met u mee!

Contactformulier

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief!

Volg ontwikkelingen op het gebied van werkgeversverplichtingen in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Italië op de voet.