Meteen naar de inhoud

Webinar personeelskosten en de werkkostenregeling in Nederland

Specificatie

Data:

  • Woensdag, 25 oktober ’23
    Van  09.30 tot 11.30 uur

  • Donderdag, 9 november ’23
    Van 13.30 tot 15.30 uur

  • Dinsdag, 21 november ’23
    Van 13.30 tot 15.30 uur


Voertaal
: Nederlands 

Minimum aantal : 7 deelnemers 

Kosten per deelnemer excl. BTW:
Van € 375 nu voor € 245 !

Wij organiseren het WKR webinar ook in de Engelse taal.
Klik hier voor de actuele data en het inschrijfformulier!

Als werkgever met personeel in Nederland bent u verplicht om de werkkostenregeling (WKR) toe te passen. Deze WKR bepaalt welke regels van toepassing zijn op vergoedingen en verstrekkingen die u toekent aan uw medewerkers.

Onder de WKR worden alle elementen die u aan uw werknemers vergoedt (in geld), verstrekt (in natura) of ter beschikking stelt in eerste instantie gezien als ‘loon’. Dus zowel de normale belaste zaken als salaris, vakantiegeld, 13e maand, provisie en het voordeel in natura van de bedrijfsauto. Maar ook alle netto vergoedingen zoals onkostendeclaraties, het kerstpakket, een personeelsuitje en de verstrekking van kantoorbenodigdheden als u een vaste werkplek voor uw personeel in Nederland heeft.

De belastingdienst eist van u dat u al uw vergoedingen en verstrekkingen op een juiste manier in uw financiële administratie indeelt in verschillende kostencategorieën. Zodat zij in staat zijn te controleren of u de regels correct heeft toegepast. Bent u niet in staat om al uw personeelskosten te verantwoorden, dan riskeert u naheffingsaanslagen en boetes.
Om aan de regels te kunnen voldoen is het van belang dat zowel uw personeels- als uw financiële administratie op de juiste wijze zijn ingericht. En dat de interne HR- & Finance processen ook op elkaar zijn afgestemd.

Doelgroep

Deze training is uitermate geschikt voor medewerkers van HR-, payroll of finance medewerkers van bedrijven met personeel in Nederland. Ook wanneer u via de Nederlandse salarisspecificatie een vaste onkostenvergoeding betaalt! Werkgevers hebben namelijk de taak om deze vaste onkostenvergoeding fiscaal te verantwoorden aan de Nederlandse belastingdienst.

Inhoud

Onze spreker zal het webinar de werkkostenregeling inzichtelijk maken aan de hand van veel voorkomende situaties en valkuilen. Hij zal onder meer de volgende vragen beantwoorden:

  • Op wie is de WKR van toepassing?
  • Welke vergoedingen zijn belast en onbelast?
  • Mag ik een vaste vergoeding per gewerkte dag uitbetalen?
  • Hoe kan ik optimaal gebruik maken van onbelaste onkostenvergoedingen?
  • Hoe ga ik om met personeelskosten die niet via de loonstrook worden vergoed, zoals personeelsuitjes?

Na afloop van deze training weet u aan welke regels u moet voldoen en beschikt u over de tools om uw personeels- & onkosten op een correcte wijze te verwerken.
Het resultaat is maximaal wanneer:

  • U voorafgaand aan deze training in kaart brengt welke personeelskosten u heeft. Onze specialist kan dan heel gericht met u doornemen en rubriceren.
  • Zowel de verantwoordelijken voor HR als Finance vertegenwoordigd zijn bij de training.

Contact

Voor informatie over de inhoud van deze training kunt u contact opnemen met René de Veth

Wenst u een training Personeelskosten & de Werkkostenregeling op maat in te plannen, stuurt u dan een mail naar events@interfisc.eu 

Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om een passende datum & locatie met u vast te stellen.

Voorwaarden

  • Vanwege de aard van het webinar hanteren wij een minimum van 7 deelnemers. Indien het minimum aantal niet wordt behaalt zullen wij uw inschrijving verplaatsen, wij nemen daarvoor contact met u op.
  • De opgegeven prijs is een vaste prijs per persoon.
  • Deze WKR training bieden wij ook aan op maat. Bij u op kantoor of op één van onze vestigingen in Nederland of België. 
  • Voor een training op onze vestiging in Voorburg wordt geen reistijd in rekening gebracht, noch reiskosten. Vindt de training plaats op onze vestiging in België of bij u op locatie, dan wordt de reistijd van de trainer in rekening gebracht tegen € 95,- per uur, excl. BTW en reiskosten à € 0,49 per kilometer.

Webinar data:
woensdag 25 oktober ’23, van 09.30 tot 11.30 uur

donderdag 9 november ’23 , van 13.30 tot 15.30 uur

dinsdag 21 november ’23 , van 13.30 tot 15.30 uur

Voertaal: Nederlands

Deelnemers: Minimum aantal 7 deelnemers

Kosten, excl. BTW:
Nu van € 375 voor € 245 !

Samen, oplossingsgericht en zorgzaam

Al sinds 1972 biedt Interfisc internationale HR & Payroll oplossingen aan in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Italië. Wij doen dit vanuit ons hoofdkantoor in Nederland en filialen in België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk en met een internationaal team van ca. 45 bevlogen en zorgzame medewerkers.

Wilt u meer informatie?

Vragen over wat u allemaal moet regelen?
Ons customer support team staat voor u klaar, u bereikt ons telefonisch of via het contactformulier.

Niet gevonden wat u zocht?

In de wereld van internationale tewerkstelling is elke situatie uniek. Heeft u vragen waarop onze website geen antwoord biedt, aarzel dan niet om ons deze te stellen, wij denken graag met u mee!

Contactformulier

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief!

Volg ontwikkelingen op het gebied van werkgeversverplichtingen in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Italië op de voet.