Nederland: Personeelskosten & de werkkostenregeling
Specificatie
Locatie:
– donderdag 9 maart 2023
– donderdag 8 juni 2023
Indien u de training op maat wenst, neem dan contact op.
Planning: 13.30 uur tot 16.00 uur
Voertaal: Nederlands
Deelnemers: Maximaal 5
Kosten excl. BTW:
€ 375 training data 2023
€ 575 training op maat
Als werkgever met personeel in Nederland bent u verplicht om de werkkostenregeling (WKR) toe te passen. Deze WKR bepaalt welke regels van toepassing zijn op vergoedingen en verstrekkingen die u toekent aan uw medewerkers.
Onder de WKR worden alle elementen die u aan uw werknemers vergoedt (in geld), verstrekt (in natura) of ter beschikking stelt in eerste instantie gezien als ‘loon’. Dus zowel de normale belaste zaken als salaris, vakantiegeld, 13e maand, provisie en het voordeel in natura van de bedrijfsauto. Maar ook alle netto vergoedingen zoals onkostendeclaraties, het kerstpakket, een personeelsuitje en de verstrekking van kantoorbenodigdheden als u een vaste werkplek voor uw personeel in Nederland heeft.
De belastingdienst eist van u dat u al uw vergoedingen en verstrekkingen op een juiste manier in uw financiële administratie indeelt in verschillende kostencategorieën. Zodat zij in staat zijn te controleren of u de regels correct heeft toegepast. Bent u niet in staat om al uw personeelskosten te verantwoorden, dan riskeert u naheffingsaanslagen en boetes.
Om aan de regels te kunnen voldoen is het van belang dat zowel uw personeels- als uw financiële administratie op de juiste wijze zijn ingericht. En dat de interne HR- & Finance processen ook op elkaar zijn afgestemd.
Doelgroep
Inhoud
Onze spreker zal gedurende een dagdeel de werkkostenregeling inzichtelijk maken aan de hand van veel voorkomende situaties en valkuilen. Hij zal onder meer de volgende vragen beantwoorden:
- Op wie is de WKR van toepassing?
- Welke vergoedingen zijn belast en onbelast?
- Mag ik een vaste vergoeding per gewerkte dag uitbetalen?
- Hoe kan ik optimaal gebruik maken van onbelaste onkostenvergoedingen?
- Hoe ga ik om met personeelskosten die niet via de loonstrook worden vergoed, zoals personeelsuitjes?
Na afloop van deze training weet u aan welke regels u moet voldoen en beschikt u over de tools om uw personeels- & onkosten op een correcte wijze te verwerken.
Het resultaat is maximaal wanneer:
- U voorafgaand aan deze training in kaart brengt welke personeelskosten u heeft. Onze specialist kan dan heel gericht met u doornemen en rubriceren.
- Zowel de verantwoordelijken voor HR als Finance vertegenwoordigd zijn bij de training.
Contact

Voor informatie over de inhoud van deze training kunt u contact opnemen met René de Veth
Wenst u een training Personeelskosten & de Werkkostenregeling in te plannen, stuurt u dan een mail naar events@interfisc.eu of gebruik het inschrijfformulier
Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om een passende datum & locatie met u vast te stellen.
Voorwaarden
- Deze training bieden wij op maat aan, bij u op kantoor of op één van onze vestigingen in Nederland of België.
- In 2023 kunt u zich inschrijven voor de trainingsmodule, kantoor Voorburg.
- Vanwege de aard van de training hanteren wij een maximum van 5 deelnemers.
- De opgegeven prijs is een vaste prijs, ongeacht het aantal deelnemers.
- Voor een training op onze vestiging in Voorburg wordt geen reistijd in rekening gebracht, noch reiskosten. Vindt de training plaats op onze vestiging in België of bij u op locatie, dan wordt de reistijd van de trainer in rekening gebracht tegen € 95,- per uur, excl. BTW en reiskosten à € 0,49 per kilometer.
Locatie Kontich (BE):
– donderdag 9 maart 2023
– donderdag 8 juni 2023
Indien u de training op maat wenst, neem dan contact op.
Planning: 13.30 uur tot 16.00 uur
Voertaal: Nederlands
Deelnemers: Maximaal 5
Kosten, excl. BTW:
€ 375 training data 2023
€ 575 training op maat
Samen, oplossingsgericht en zorgzaam
Al sinds 1972 biedt Interfisc internationale HR & Payroll oplossingen aan in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Italië. Wij doen dit vanuit ons hoofdkantoor in Nederland en filialen in België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk en met een internationaal team van ca. 45 bevlogen en zorgzame medewerkers.
- Grondige kennis van de lokale regels over arbeidsrecht, sociale zekerheid, belastingen, employee benefits, veiligheid & gezondheid
- Wij houden u op de hoogte van wijzigingen in de lokale wetgeving, aangevuld met praktische oplossingen
- Eén aanspreekpunt voor al uw vragen
- Sinds 1972 expert in grensoverschrijdend verlonen
- Wij spreken uw taal!
Wilt u meer informatie?
Vragen over wat u allemaal moet regelen?
Ons customer support team staat voor u klaar, u bereikt ons telefonisch of via het contactformulier.
Niet gevonden wat u zocht?
In de wereld van internationale tewerkstelling is elke situatie uniek. Heeft u vragen waarop onze website geen antwoord biedt, aarzel dan niet om ons deze te stellen, wij denken graag met u mee!
Schrijf u in voor onze nieuwsbrief!
Volg ontwikkelingen op het gebied van werkgeversverplichtingen in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Italië op de voet.
- Copyright Interfisc 2023