Internationaal fiscaal advies
Vragen over internationale tewerkstelling & buitenlandse belastingen?
Belastingen en fiscaal advies, voor velen een noodzakelijk kwaad. Maar wel heel belangrijk om op orde te hebben! Enerzijds om niet teveel te betalen en anderzijds om naheffingen, boetes en/of correcties te voorkomen.
Veel KMO’s hebben geen eigen fiscalist of jurist. Terwijl veel personeelskwesties van fiscale aard zijn. Zeker wanneer sprake is van internationale tewerkstelling en buitenlandse belastingplicht kunt u behoefte hebben aan (internationaal) fiscaal advies.
Waar iemand belasting moet betalen wordt bepaald door internationale belastingverdragen, maar vervolgens zijn de regels over de berekening en afdracht van belastingen in elk land verschillend. Door deze lokale verschillen is het als werkgever niet eenvoudig om het in één keer goed te doen. Het is belangrijk om bij aanvang van een dienstverband vast te stellen welke regels van toepassing zijn, om naheffingen, boetes en/of correcties te voorkomen. Maar ook tussentijds kan een werksituatie veranderen, met wijzigingen in af te dragen belastingen en/of sociale verzekeringspremies tot gevolg.
Om onrust en onduidelijkheid bij uzelf en uw werknemers te voorkomen kunt u met uw fiscale vragen bij Interfisc Consult terecht
- Beoordelen van belastingplicht bij werken in meerdere landen & adviseren over fiscale optimalisatie;
- Analyseren van de fiscale gevolgen van uw (tijdelijke) projecten en/of werkzaamheden in het buitenland;
- Informatie verstrekken en adviseren over de verschillende belastingen, bijbehorende tarieven en aftrekposten (bedrijfsvoorheffing, personen- of inkomstenbelasting, BTW & vennootschaps- of winstbelasting);
- Opmaken & indienen van de aangiftes, inclusief ICP aangiftes;
- Verzorgen van de communicatie met de instanties;
- Verzorgen van diverse documenten & verklaringen voor gedetacheerde werknemers en/of expats, zoals:
- het aanvragen van een A1-verklaring bij werken in het buitenland
- het opzetten & administratief verwerken van split salary dossiers voor werknemers die in meerdere landen werken
- het aanvragen van een 30%-vergoedingsregeling in Nederland
In Nederland en België beschikken wij over eigen fiscaal juristen, in de overige landen werken wij samen met externe partijen.
Gerelateerde thema's
Samen, oplossingsgericht en zorgzaam
Al sinds 1972 biedt Interfisc internationale HR & Payroll oplossingen aan in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Italië. Wij doen dit vanuit ons hoofdkantoor in Nederland en filialen in België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk en met een internationaal team van ca. 45 bevlogen en zorgzame medewerkers.
- Grondige kennis van de lokale regels over arbeidsrecht, sociale zekerheid, belastingen, employee benefits, veiligheid & gezondheid
- Wij houden u op de hoogte van wijzigingen in de lokale wetgeving, aangevuld met praktische oplossingen
- Eén aanspreekpunt voor al uw vragen
- Sinds 1972 expert in grensoverschrijdend verlonen
- Wij spreken uw taal!
Wilt u meer informatie?
Vragen over wat u allemaal moet regelen?
Ons customer support team staat voor u klaar, u bereikt ons telefonisch of via het contactformulier.
Niet gevonden wat u zocht?
In de wereld van internationale tewerkstelling is elke situatie uniek. Heeft u vragen waarop onze website geen antwoord biedt, aarzel dan niet om ons deze te stellen, wij denken graag met u mee!
Schrijf u in voor onze nieuwsbrief!
Volg ontwikkelingen op het gebied van werkgeversverplichtingen in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Italië op de voet.
- Copyright Interfisc 2024