Interfisc België | Internationaal ondernemen, hoe pakt u dat aan? | Interfisc
8542
page-template-default,page,page-id-8542,ajax_updown_fade,page_not_loaded,boxed,wpb-js-composer js-comp-ver-6.2.0,vc_responsive

Internationaal ondernemen, hoe pakt u dat aan?

 

Waarom Interfisc?

  • Grondige kennis van de lokale regels over arbeidsrecht, sociale zekerheid, belastingenm employee benefits, veiligheid & gezondheid
  • Wij houden u op de hoogte van wijzigingen in de lokale wetgeving, aangevuld met praktische oplossingen
  • Eén aanspreekpunt voor al uw vragen
  • Sinds 1972 expert in grensoverschrijdend verlonen
  • Wij spreken uw taal!

Buitenlandse medewerkers? Een eigen vestiging opzetten? Internationaal ondernemen met Interfisc

Een lokale vertegenwoordiger in dienst nemen

Veel bedrijven kiezen ervoor om een eigen vertegenwoordiger in dienst te nemen, die woont en werkt in dat land. Met als voordeel dat deze de lokale markt kent en op de hoogte is van de do’s & don’ts.

Neemt u uw eerste werknemer in dienst in een ander land, dan leert onze ervaring dat u behoefte heeft aan begeleiding en advies. U onderhandelt immers met een potentiële werknemer die de lokale regels misschien wel beter kent dan uzelf!

Bovendien kennen de meeste landen, naast wettelijke regelingen, aanvullende regelingen waarmee u bepaalde werkgevers- & werknemersrisico’s afdekt.

Het uitsluitend afdragen van de wettelijke (sociale zekerheids)bijdragen en het uitreiken van een loonfiche is niet toereikend. Enerzijds niet motiverend voor uw werknemer, anderzijds onvoldoende om uw eigen werkgeversrisico’s af te dekken.

Gaat u een eigen vestiging opzetten?

Indien u een werknemer in dienst neemt, is het niet altijd noodzakelijk om een lokale vestiging op te zetten. In sommige gevallen is het verstandig om dat wél te doen of kan een bijkantoor of dochtervennootschap tot fiscaal voordeel leiden. In zo’n geval nemen wij u graag de oprichtingsformaliteiten en administratieve verplichtingen uit handen.

Waarmee moet u rekening houden?

Uiteraard zijn er internationale afspraken gemaakt over zaken doen in het buitenland. Toch kunt u niet om de lokale wetgeving heen wanneer u een vestiging opzet of personeel in dienst neemt. Ongeacht in welk land u gaat starten, zult u zich dus moeten verdiepen in de lokale regels omtrent:

  • Arbeidsrecht
  • Sociale zekerheid
  • Belastingen
  • Compensation & benefits (verzekeringen, vergoedingen, bedrijfswagens, telefoons)
  • Welzijn, veiligheid & gezondheid
  • Cultuurverschillen

Wij hebben deze kennis in huis, brengen de patronale lasten voor u in kaart en nemen u uw administratieve werkgeversverplichtingen uit handen.

Aan de slag!

Bent u nog niet zover om de stap over de grens te wagen?

Bent u nog op zoek naar de juiste medewerker of naar een kantoorruimte, werkplek of virtual office in het buitenland? Neem dan contact op zodat wij u kunnen doorverwijzen naar één van onze partners.