Interfisc België | Buitenlandse werknemers? Daar komt veel bij kijken! | Interfisc
8504
page-template-default,page,page-id-8504,ajax_updown_fade,page_not_loaded,boxed,wpb-js-composer js-comp-ver-6.2.0,vc_responsive

Personeel in het buitenland?

 

Waarom Interfisc?

  • Grondige kennis van de lokale regels over arbeidsrecht, sociale zekerheid, belastingen, employee benefits, veiligheid & gezondheid
  • Wij houden u op de hoogte van wijzigingen in de lokale wetgeving, aangevuld met praktische oplossingen
  • Eén aanspreekpunt voor al uw vragen
  • Sinds 1972 expert in grensoverschrijdend verlonen
  • Wij spreken uw taal!

Wij bieden onze diensten aan in:

Daar komt veel bij kijken, zeker wanneer u uw eerste buitenlandse werknemers in dienst neemt. Interfisc helpt u op weg, zodat u zich volledig kan focussen op uw corebusiness!

Bij de meeste HR- of finance afdelingen neemt het verwerken van de maandelijkse payroll veel tijd in beslag. Zeker wanneer u buitenlandse medewerkers in dienst heeft in meerdere landen, is het een uitdaging om al uw internationale salarisadministraties up-to-date te houden en om op de hoogte te blijven van wijzigingen. Laat staan om de vragen van uw werknemers daarover te beantwoorden.

Redenen om de payroll voor uw buitenlandse medewerkers uit te besteden aan Interfisc:

Interfisc houdt uw payrolls up-to-date en zorgt ervoor dat de belastingen & sociale verzekeringspremies tijdig aan de juiste instanties worden afgedragen.
Loonadministratie via Interfisc geeft u de zekerheid dat alle reguliere administratieve verplichtingen automatisch in gang gezet worden, zonder dat u daar zelf naar om hoeft te kijken.

Inclusief zaken als:

  • de communicatie met officiële instanties
  • aangiften én afdrachten van loonbelasting en/of sociale verzekeringen
  • betaling van het nettoloon aan uw personeel

Werken uw medewerkers in het buitenland?

Dan wilt u op voorhand weten welke gevolgen dit heeft voor de payroll en afdrachten van belasting en sociale zekerheidsbijdragen.

Let op: Elke situatie van internationale tewerkstelling is anders! Bovendien is het niet altijd zo dat de belastingen en premies in één en hetzelfde land moeten worden afgedragen. Zorg ervoor dat u en uw buitenlandse medewerkers niet voor verrassingen komen te staan. En voorkom boetes of naheffingen!

Bij internationale tewerkstelling brengen wij de gevolgen voor u in kaart en zorgen ervoor dat de belastingen & premies tijdig én in het juiste land worden afgedragen. Om problemen en regularisaties achteraf te voorkomen.

Lees meer over veel voorkomende situaties zoals internationale detachering, grensarbeiderschap of salary split.

De lokale regels zijn in elk land anders!

Op buitenlandse medewerkers zijn in principe de lokale regels van het land waarin ze wonen en werken van toepassing.

Grofweg zijn ze in te delen in de volgende aandachtsgebieden:

  • Arbeidsrecht
  • Sociale zekerheid
  • Belastingen
  • Compensation & benefits (verzekeringen, vergoedingen, bedrijfswagens, telefoons)
  • Welzijn, veiligheid & gezondheid
  • Cultuurverschillen

Ongeacht of u als werkgever in dat land wel of niet een eigen vestiging heeft, moet u dus op de hoogte zijn én blijven van deze regels. Wij hebben deze kennis in huis en houden u op de hoogte van wijzigingen.

Alleen een loonfiche is niet voldoende

Naast het verzorgen van uw internationale payrolls zorgen wij er ook voor dat u op de hoogte bent en blijft van overige werkgeversverplichtingen in het buitenland, die hieruit voortvloeien. Uiteraard bieden wij er passende oplossingen voor, zoals:

Aan de slag!

Hieronder kunt u onze Nederlandstalige factsheets van diverse landen downloaden. Deze bevatten informatie over regelgeving, loonkosten en administratie in het buitenland. Alle factsheets zijn ook beschikbaar in het Frans, Engels en Duits.