Ga naar de inhoud

Grensoverschrijdend: Werken in meerdere landen

Specificatie

Locatie:
Naar keuze in Kontich (België), Voorburg (Nederland) of bij u op kantoor.

Data:
Een dagdeel, in onderling overleg vast te stellen datum

Voertaal:
Nederlands

Deelnemers:
Maximaal 10

Kosten:
€ 575 per training, exclusief BTW

Steeds meer werkgevers hebben te maken met werknemers die over de grens werken, of afwisselend in verschillende landen. Zeker wanneer u als bedrijf in de grensstreek bent gevestigd. Of wanneer u buitendienstmedewerkers heeft die net zo gemakkelijk ook de klanten of prospects in het buurland kunnen bedienen. Prima, want hiermee vergroot u uw bereik. Echter, zorg er wel voor dat uw personeels- & salarisadministratie klopt. En dat uw werknemers weten waar ze aan toe zijn. Niets is minder vervelend dan bij controle van uw administratie geconfronteerd te worden met problemen, naheffingsaanslagen of boetes. Of om er bij langdurige ziekte of ontslag van uw medewerkers achter te komen dat er al jaren in het verkeerde land premie werd afgedragen. Werken over de grens heeft namelijk vaak consequenties voor waar belastingen en sociale verzekeringspremies verschuldigd zijn.

Doelgroep

Deze training is uitermate geschikt voor medewerkers van HR-, payroll of finance medewerkers van bedrijven die te maken hebben met grensoverschrijdende werknemers maar die geen expertise in huis hebben over de fiscale, sociale en juridische aspecten ervan.
Ook organisaties met een doorverwijzende of adviserende rol op het gebied van grensoverschrijdende personeelszaken zijn van harte welkom om deel te nemen.

Inhoud

Gedurende een dagdeel zetten wij voor u de belangrijkste fiscale, sociale zekerheids- en arbeidsrechtelijke consequenties op een rij. Wij zullen onder meer de volgende vragen beantwoorden:

  • Waar is de werknemer sociaal verzekerd?
  • Welk arbeidsrecht is van toepassing?
  • Waar moet voor de werknemer belasting worden ingehouden en afgedragen?
  • Zijn er fiscale voordelen verbonden aan de grensoverschrijdende werkzaamheden, via een zogeheten salary-split?
  • Welke praktische gevolgen heeft grensoverschrijdend werken voor mijn (salaris)administratie en wat moet ik concreet doen?
Na afloop van deze training heeft u een idee van de mogelijke consequenties en/of voordelen van grensoverschrijdend werken. Ook weet u in welke situaties u in actie moet komen, om problemen met de officiële instanties én met uw werknemers te voorkomen.

Contact

Voor informatie over de inhoud van deze training kunt u contact opnemen met Birgit Killens.

Wenst u een training Werken in meerdere landen in te plannen, stuurt u dan een mail naar events@interfisc.eu of gebruik het inschrijfformulier

Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om een passende datum & locatie met u vast te stellen.

Voorwaarden

  • Deze training bieden wij vooralsnog alleen aan op maat. Bij u op kantoor of op één van onze vestigingen in Nederland of België.
  • Vanwege de aard van de training hanteren wij een maximum van 10 deelnemers.
  • De opgegeven prijs is een vaste prijs, ongeacht het aantal deelnemers.
  • Voor een training op onze vestiging in Voorburg wordt geen reistijd in rekening gebracht, noch reiskosten. Vindt de training plaats op onze vestiging in België of bij u op locatie, dan wordt de reistijd van de trainer in rekening gebracht tegen € 95,- per uur, excl. BTW en reiskosten à € 0,49 per kilometer.

Locatie:
Naar keuze in Kontich (België), Voorburg (Nederland) of bij u op kantoor.

Data:
Een dagdeel, in onderling overleg vast te stellen datum

Voertaal:
Nederlands en Engels

Deelnemers:
Maximaal 10

Kosten:
€ 575 per training, exclusief BTW

Samen, oplossingsgericht en zorgzaam

Al sinds 1972 biedt Interfisc internationale HR & Payroll oplossingen aan in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Italië. Wij doen dit vanuit ons hoofdkantoor in Nederland en filialen in België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk en met een internationaal team van ca. 45 bevlogen en zorgzame medewerkers.

Wilt u meer informatie?

Vragen over wat u allemaal moet regelen?
Ons customer support team staat voor u klaar, u bereikt ons telefonisch of via het contactformulier.

Niet gevonden wat u zocht?

In de wereld van internationale tewerkstelling is elke situatie uniek. Heeft u vragen waarop onze website geen antwoord biedt, aarzel dan niet om ons deze te stellen, wij denken graag met u mee!

Contactformulier

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief!

Volg ontwikkelingen op het gebied van werkgeversverplichtingen in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Italië op de voet.