Soms géén meldingsplicht voor gedetacheerde werknemers in Nederland
Al geruime tijd kent Nederland de WagwEU, waaruit net als in de buurlanden o.a. een meldplicht voortvloeit voor dienstverrichters om buitenlandse werknemers die hij naar Nederland detacheert schriftelijk of elektronisch aan een Nederlandse overheidsinstantie te melden. Het heeft echter even geduurd tot Nederland een dergelijk systeem had ingericht, maar inmiddels is het meldloket voor grensoverschrijdende werkzaamheden beschikbaar:
https://meldloket.postedworkers.nl/runtime/
De verplichting om te melden geldt voor detacheringen naar Nederland die aanvangen vanaf 1 maart 2020 of later.
Verder zijn er inmiddels uitzonderingen op de meldingsplicht bekendgemaakt. In sommige gevallen geldt dat er slechts één maal per jaar gemeld hoeft te worden, of geldt in het geheel géén meldingsplicht. De uitzonderingen gelden onder meer voor kleinere ondernemingen, incidentele activiteiten en zelfstandigen. In onderstaand actueel overzicht leest u er meer over.
Wilt u meer weten?
- Klik hier voor een actueel overzicht van uw belangrijkste verplichtingen bij detachering naar Nederland. Diverse van deze verplichtingen kunt u aan ons uitbesteden, zodat u er zelf geen omkijken naar heeft.
- Meer informatie is (ook in het Engels) te vinden op de officiële website www.postedworkers.nl
Tip: ga op voorhand na of u voor de betrokken medewerkers belastingen of sociale verzekeringspremies verschuldigd bent in Nederland! Op onze website vindt u meer informatie over de hoofdregels bij grensoverschrijdend werken en internationale detachering.
Heeft u vragen over detachering naar andere landen? Bekijk dan de landenwijzer op onze website. Of neemt contact op met één van onze adviseurs, zij denken graag met u mee.
Gerelateerde thema's
- Publicatiedatum:
Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Volg ontwikkelingen op het gebied van werkgeversverplichtingen in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Italië op de voet.
Samen, oplossingsgericht en zorgzaam
Al sinds 1972 biedt Interfisc internationale HR & Payroll oplossingen aan in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Italië. Wij doen dit vanuit ons hoofdkantoor in Nederland en filialen in België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk en met een internationaal team van ca. 45 bevlogen en zorgzame medewerkers.
- Grondige kennis van de lokale regels over arbeidsrecht, sociale zekerheid, belastingen, employee benefits, veiligheid & gezondheid
- Wij houden u op de hoogte van wijzigingen in de lokale wetgeving, aangevuld met praktische oplossingen
- Eén aanspreekpunt voor al uw vragen
- Sinds 1972 expert in grensoverschrijdend verlonen
- Wij spreken uw taal!
Wilt u meer informatie?
Vragen over wat u allemaal moet regelen?
Ons customer support team staat voor u klaar, u bereikt ons telefonisch of via het contactformulier.
Niet gevonden wat u zocht?
In de wereld van internationale tewerkstelling is elke situatie uniek. Heeft u vragen waarop onze website geen antwoord biedt, aarzel dan niet om ons deze te stellen, wij denken graag met u mee!
Schrijf u in voor onze nieuwsbrief!
Volg ontwikkelingen op het gebied van werkgeversverplichtingen in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Italië op de voet.
- Copyright Interfisc 2024